A kork környezetbarát, vízálló, könnyű, de mégis tartós.
Méretek: lásd a fényképgalériát
A csomag egy kork nyakörvet tartalmaz kutyák számára.
Igen, ez tényleg korkból készült
A korkot valószínűleg mindenki ismeri. A legtöbben egy borosüveg dugójára vagy padlóra gondolnak, de a korkból sokkal több dolgot készítenek. A korknak nagyszerű szigetelő tulajdonságai vannak, vízálló, könnyű, de mégis tartós és emellett elegáns anyag is.
Röviden a korkról
A korkot a korkoak (Quercus suber) kérgének levágásával nyerik, amely főként Portugália déli részén nő. Ez a nemzeti fájuk is. Minden ilyen fára szigorú szabályok vonatkoznak, és egy elhalt fát sem lehet engedély nélkül megjavítani. Kétféle korkoak létezik, az egyik kérge folyamatosan javul, a másiké pedig mindig ugyanaz. Az utóbbi típust „szűz kőrisnek” nevezzük, és nem használják termékek gyártására.
1870-ben Portugáliában megalapították az Amorim céget. Ők kezdték el nagyban ültetni ezeket a fákat, és feldolgozni a kérgüket különböző célokra. Minden a borbetétéknél kezdődött, de minden évben a cég milliókat fektet a kutatásba és a fejlesztésbe. Ennek köszönhetően a kork még a Marsra is eljutott. A hőmérsékletekkel szembeni nagy ellenállóságának köszönhetően az űrsiklók csúcsán használják.
Örömmel mondjuk, hogy ez a termék a PETA - Approved Vegan tanúsítvánnyal rendelkezik.
Mi az a PETA?
A jogokért küzdő szervezet és a veganságot népszerűsítő. A céljaik közé tartozik a híres állatjogi szervezeteknek egyre szorosabbá kell tenniük a feltételeket az állatok kezelésére, és három fő területre összpontosítanak:
- Tartás és gyárak - a hús feldolgozásának céljából nevelt állatok, ahol a húst dolgozzák fel.
- Laboratóriumok - kozmetikumok, gyógyszerek tesztelése...
- Divatipar - bőrkereskedelem és az ő gyűjtésük.
- Szórakoztató ipar - cirkuszok.
Különböző tiltakozásoknak és kampányoknak köszönhetően sok divatmárka felhagyott a bőr használatával (pl. Polo Ralph Lauren, Armani...). Olyan kozmetikai cégek, mint például Avon és Mary Kay is felhagytak az állatokon végzett terméktesztek elvégzésével. Ezek a kampányok széleskörű sikereket értek el a világ különböző hírességeinek hatására, mint például: Paul McCartney, Pink, Joaquin Phoenix, Pamela Anderson és Ellen DeGeneres.
Röviden, ez a tanúsítvány garantálja, hogy a termék nem tartalmaz semmilyen állati összetevőt, és hogy nem tesztelték állatokon.