A parafa környezetbarát, vízálló, könnyű, de mégis erős.
Méret: lásd a fényképgalériát
A csomag egy kutyának készült parafa nyakörvet tartalmaz.
Igen, valóban parafából készült
A parafa egy jól ismert anyag. A legtöbb ember a boros palackokban lévő parafát vagy a padlót képzeli el, de a parafából sokkal másabb dolgokat is készítenek. A parafa ugyanis kiváló szigetelő tulajdonságokkal bír, vízálló, könnyű, de mégis erős és még elegáns anyag.
Röviden a parafáról
A parafát a kérgének lehántolásával nyerik, amely főleg Portugáliában él. Ez a fák nemzeti fája. Minden egyes ilyen fát szigorú szabályok szerint kell gondozni, még a kiszáradt fát sem lehet engedély nélkül levágni. Kétféle parafa tölgy létezik, az egyik folyamatosan egyre jobb kérget termel, míg a másik állandó minőségű kérget hoz létre. A második típust úgy hívják, hogy 'szűz kérgű' és nem használják termékek gyártásához.
1870-ben Portugáliában létrehozták az Amorim céget. Ez beindította a fák nagyobb ültetését és a kérgének különböző célú feldolgozását. Minden azzal kezdődött, hogy a bort kezdtek palackozni, de a cég minden évben milliókat fektet a kutatásba és fejlesztésbe. Ennek köszönhetően a parafa még a Marsra is eljutott. A hőmérséklet-ellenállásának köszönhetően a szarvasmarha rakéták csúcsára is használják.
Büszkék vagyunk arra, hogy ez a termék a PETA tanúsítvány birtokosa - Approved Vegan.
Mi az a PETA?
Olyan szervezet, amely az állatok jogaiért küzd és népszerűsíti a vegán életmódot. Céljuk az állatokkal való bánásmód körülményeinek megváltoztatása, főleg négy területre összpontosítanak:
- Tartás és gyárak - húsfeldolgozás vagy hús előállítására irányuló tartás helyszínei, ahol a húst feldolgozzák
- Laboratóriumok - kozmetikumok, gyógyszerek tesztelése...
- Ruházati ipar - a bőrkészítés és beszerzés
- Szórakoztatóipar - cirkuszok
Különféle tüntetések és kampányok miatt sok ruházati márka többet nem használ bőrt (Polo Ralph Lauren, Armani...). A kozmetikai cégek, mint például az Avon és a Mary Kay megszüntették a termékek állatokon történő tesztelését. Ezek a kampányok nagy sikert arattak, köszönhetően a világ minden tájáról érkező hírességeknek, mint például Paul McCartney, Pink, Joaquin Phoenix, Pamela Anderson, Ellen DeGeneres és mások.
Egyszerűen fogalmazva, ez a tanúsítvány biztosítja, hogy a termék nem tartalmaz semmiféle állati összetevőt, és hogy nem tesztelték állatokon.